4 Kasım 2009 Çarşamba

Öğrenme,


en genel anlamıyla yaşantı ürünü değişmedir. Değişim sürecinin yapısı, niteliği, etkileyen etmenler vb. ise öğrenme kuramlarının inceleme alanını oluşturmaktadır. Bu kapsamda ileri sürülen her görüş, ortaya konulan her bilimsel bulgu; öğrenmeyi sağlama amaçlı etkinliklere rehberlik edicidir. Zira genel öğretim ilke ve yöntemleri ile anlatılmak istenen de bu görüş ve bulgulardan başka birşey değildir. İşte bir kaç öğrenme (dolayısıyla öğretme) ilkesi.

Pekiştirilen davranışın kalıcılığı artar.
Bireylerin uyarıcılara yükledikleri anlamlar öğrenme özgeçmişlerinden etkilenir.
Bireyler belli bir konu üzerinde birlikte tartışırken, ortak ve öznel anlamlar üretirler.

Herbiri farklı öğrenme kuramlarıyla ilişkilendirilebilecek bu ilkelerin ait oldukları öğrenme kuramları.

İzleyiciler